אדריכל / מעצב?
מעוניינים לקבל הצעת מחיר?



× סגור

חשיבות תו תקן ישראלי לדלתות פנים

תו תקן לדלתות : יש דבר כזה ! ואפילו חשוב אז עשיתם סקר שוק, נדלקתם על העיצוב והתרשמתם מהאיכות. 

אבל רגע, תו תקן כבר בדקתם ? 

תו תקן לדלתות : יש דבר כזה ! ואפילו חשוב

אז עשיתם סקר שוק, נדלקתם על העיצוב והתרשמתם מהאיכות. 

אבל רגע, תו תקן כבר בדקתם ? 

הלקוחות היום הם לקוחות חכמים. אנחנו בודקים, משווים, מתייעצים עם חברים, אנשי מקצוע ואדריכלים, יורדים לרמת המפרט הטכני של המוצר שאותו אנחנו מעוניינים לרכוש. ובצדק ! אנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו משקיעים את כספנו במוצר הראוי ביותר. 

בבואנו לבחור דלתות פנים, רובנו נבחן את עיצוב הדלת, כיצד הדלת תתאים לבית שלנו וכמו כן ננסה להבין את רמת האיכות של הדלת כך שתשרת אותנו לאורך זמן. דבר אחד לא כולם יודעים וחשוב לבדוק והוא האם לדלת הפנים שלנו יש תו תקן. 

למה זה חשוב ?  

מאותה הסיבה שאנו בודקים כל פריט שנכנס אלינו הביתה - האם הוא מכיל חומרים רעילים? מה המשמעות במקרה של שריפה? האם הוא פולט חומר המסכן את ילדינו ואותנו? מה רמת הטיב והעמידות שלו? כך ראוי לבדוק גם את הדלתות שלנו. יתרה מכך, בעוד ששאר הפרטים נמצאים לרוב באחד מחדרי הבית, הרי שהדלתות נמצאות בכל חדר וחדר בבית, סופגות את חום המזגן מחד ואת אדי המקלחת מאידך – אז האם הן בטוחות עבורנו?

אז איך זה עובד ? 

תו תקן ישראלי יינתן למוצר לאחר שמכון התקנים בודק את המוצר ואת חומרי הגלם ממנו עשוי המוצר לאורך תהליך הייצור. מיד עם קבלתו, נשלח חומר הגלם לבדיקה של מכון התקנים, אשר ממשיך לעקוב אחר שלבי הייצור ובודק את המוצר הסופי, את טיבו ואת רמת הגימור והעמידות. למעשה מכון התקנים עושה עבורנו הצרכנים את העבודה, ובודק את מה שאין ביכולתנו לבדוק באופן יסודי ומעמיק. 

הדלתות המגיעות היום ארצה, מאזורים שונים בעולם, עשויות ממגוון חומרים כגון זכוכית, פח, עץ ופולימר. לא תמיד נדע בדיוק אילו חומרים מסתתרים בתוך הדלת, אלא אם זו עברה בדיקה של מכון התקנים. אמנם ישנה בדיקה בסיסית מאוד של מכון התקנים של כל דלת הנכנסת לארץ, שמחייבת שעל הדלת יהיה שם היצרן ושם היבואן לשם זיהוי, וכן בדיקה שהדלת אינה מכילה פורמולאיד, אך בדיקה זו אינה מאשרת אם הדלתות שמגיעות ארצה עומדות בדרישות התקן הישראלי. ישנם יבואנים שעושים בדיקה חלקית של  דרישות התקן (גם במסמך הבדיקה מצויין בד"כ שהבדיקה אינה מלאה ולא מהווה אישור להיתר תו תקן), אך זו אינה טובה ומקיפה דיו כמו הבחינה המלאה של מכון התקנים, הנדרשת לשם קבלת תו תקן, וזאת מאחר והיא חלקית בלבד ואינה מלווה את תהליך הייצור מתחילתו ועד סופו.  הבדיקה הזו היא בעיקר ויזואלית וחיצונית, מאחר והמוצר מגיע מוכן מארץ היבוא, מה שלא מאפשר לאשר את הדלת בתו תקן ישראלי, כך שלמעשה חלק מן הדלתות המיובאות נכנסות אלינו הביתה ללא פיקוח ואין לנו דרך לדעת איך תעמודנה במקרים של מגע במים, פגיעות שונות או חלילה שריפה.

דלתות פנדור, הנושאות בגאווה את תו התקן הישראלי, עשויות מחומרים כגון: עץ, פשתן ופורמייקה והמשקוף עשוי תרכובת חכמה של עץ ופולימר. הדלתות בנויות ממילוי אקוסטי המוקף מסגרת עץ ופולימר ועטופות בלוחות פורמייקה. מבנה זה של דלת נקרא:  לבוד, והוא מהווה "סף כניסה" לבדיקה של מכון התקנים. הדלתות והמשקופים שלנו עוברים בדיקות מדוקדקות גם בשלב הייצור וגם לאחריו, נמצאו בטוחות וקיבלו כאמור את תו התקן ישראלי, המתחדש ברציפות בבדיקות עקביות המבוצעות מספר פעמים בשנה.

שימו לב כי בדירות חדשות שחל עליהם חוק המכר, חובה להתקין דלתות העומדות בדרישות התקן הישראלי. אמנם בשיפוץ דירה ישנה אין זה מחייב, אבל זה לא אומר שאין צורך לייחס לכך את החשיבות הראויה בבחירת הדלת היפה ביותר, אך גם האיכותית והבטוחה עבורנו. 

לעומתן, ישנו יבוא וכן ייצור של דלתות העשויות בעיקר מפולימר, לחלקן לא קיים כלל תקן ישראלי, אותן לא בודק מכון התקנים כי אינן לבודות או אינן מתאימות מלכתחילה לתקן הקיים. המשמעות היא שבעצם אין גוף בלתי תלוי הבודק את המוצר ואת החומרים שבתוכו. ברכישה של מוצר ללא תו תקן אנו למעשה מכניסים נעלם ללא פיקוח לכל חדר בביתנו.

כדי להכניס דלתות אלו לארץ, ניתן להן אישור ת.ל.ח שפירושו "תקן לא חל", כי פשוט אין דרך לבדוק את המוצר כאילו היה דלת, שהרי אין לו מילוי, מסגרת ועטיפה, אלא עיסת פלסטיק שנמזגת לתבנית ליצירת צורת הדלת. חשוב להבין כי ברגע שמוצר מקבל אישור ת.ל.ח, סימן שהמוצר לא רלוונטי לתקן הישראלי ושלא ניתן לערוך לו בחינה בהתאם להוראות תקן זה, ומשכך – כלל לא נערכת לו על ידי מכון התקנים בחינה זו, הבוחנת כאמור את חומרי הגלם מהם מורכב המוצר, את טיבו של המוצר ואת עמידותו. 

 

מטבח עם פינת אוכל תו תקן 2024 תו תקן 2024 תו תקן 2024
לכל המאמרים
× × סגור