נגישות
 

מעבר דירה או שיפוץ - איך מתחילים?

 כותבת המאמר - מעצבת הפנים: שלומית ונגרובר

 

פעמים רבות אני שומעת מלקוחותיי או חברי :"בא לי לעבור דירה, לשנות, לחדש, נמאס לי מהקיים".
משפט זה שכיח בקרב זוגות/משפחות שרכשו דירה לפני מספר שנים. בינתיים המשפחה התרחבה,
הצרכים השתנו וכך גם טעמם האישי והטרנדים  המצויים בשוק. האם הצעד הנכון הוא לעבור דירה?
האם כדאי לשפץ? מה לעשות?

 

התשובה, כמובן, תלויה בהרבה פרמטרים ובעיקר בתקציב הקיים.

במידה ויש אפשרות להכנס להוצאות גדולות והכוונה גדולות, אז לעבור דירה היא אופציה מעולה.
בין אם מדובר בקניית דירה מקבלן, אשר במהלך הבנייה ניתן לשנות את הקירות והמיקומים על פי
רצונותיכם ובין אם מדובר בקניית דירה יד שניה אשר מתאימה לצרכיכם או תותאם אליהם על ידי שיפוץ.
בכל אחד מהמקרים האלו, מדובר בהוצאות גדולות מאוד.

אך ניתן גם לשנות ולשפץ את הקיים?

ברוב הדירות הישנות יש מטראז' די גדול וניתן "לשחק" איתו ולנצל את הבית בצורה טובה יותר. לפעמים, אין צורך לשבור את כל קירות הבית, אלא רק לעשות "טיפולים קוסמטיים" קלים. להעמיד נכון את הריהוט ולנצל את השטח בצורה המתאימה ביותר לדיירים.

כמובן שגם זה עולה כסף אך פחות ממעבר דירה אשר גורר עימו תשלומים נוספים כגון מיסים, שכ"ט עו"ד וכד'.

אז איך ניגשים לשיפוץ כזה?

לא לבד.

שינוי כזה דורש ראייה נכונה של הבית מבחינה אדריכלית בשילוב עם הצרכים של תושבי הבית.
מעצב פנים יוכל לענות על כל השאלות שיעלו כגון: האם כדאי לשנות את המיקומים של הפונקציות השונות בבית ואם כן אז כיצד והכי חשוב, איך מגשימים את החלומות והופכים אותם למציאות. 

איך נבחר מעצב פנים?

המלצות? אתר אינטרנט? "קליק"? או גם וגם?

אין תשובה חד משמעית.

כמובן שהמלצות זה דבר חשוב ואין להתעלם ממנו אך מעצב שיתאים לזוג א' לא  בהכרח יתאים גם לזוג ב' ולכן הדבר החשוב ביותר הוא החיבור.

תהליך של שיפוץ דורש הרבה שעות עבודה משותפות וירידה לפרטים הקטנים ביותר ואף האינטימיים ביותר של כל משפחה ומשפחה. לכן, החיבור בין בני הזוג למעצב יכריע את הכף. בני הזוג צריכים להרגיש בנוח עם המעצב ולחוש שיוכלו לספר לו על כל חלומותיהם בלי להתבייש ובלי שיהיה דיסטנס ביניהם.

 

הכניסה לבית לפני - לא מוגדרת וזקוקה לשידרוג הכניסה לבית אחרי - מוגדרת, משודרגת ומעודנת האמבטיה לפני - מיקומים לא נכונים, צפוף ובאנלי. האמבטיה אחרי - שינוי מיקומים ופתחים, הכנסת "אופי לחלל על ידי חומרי הגמר

 

השלב הבא - הכנת פרוגרמה

בפגישה או בפגישות הראשונות עם המעצב, מכינים את הפרוגראמה. 
לא להבהל, זו מילה ארוכה ומסובכת אשר מתארת תהליך מקדמי פשוט אך חשוב.
בפגישות אלו, מגדירים מה בעצם רוצים לשנות, מה מפריע בקיים, מה היעד, מה הם החלומות של הלקוחות והאם ניתן להגשימם, מהם צרכי הבית והיושבים בו ואיך מכניסים את כל זה למסגרת התקציב. 

אחרי שהגדרנו את הדרישות והחלומות, בודקים האם הם ישימים. המעצב הולך לעשות "שעורי בית" ומתרגם את כל צרכי הלקוחות לתוכניות וחלוקות. המעצב מכין מספר אופציות אשר אפשריות על פי כל הפרמטרים על מנת להציגם ללקוחות. רצוי כי המעצב יראה את האופציות ללקוחות בהדמיות תלת מימדיות אשר ימחישו ללקוחות את האופציות וזאת בהנחה  שלא כל לקוח יודע/יכול לתרגם תוכניות דו מימדיות לתלת מימדיות.


 

 

לאחר הצגת האופציות, הלקוחות והמעצב בוחרים ביחד את האופציה אשר תענה על כל צרכיהם בצורה הטובה ביותר, בין אם מדובר באחת האופציות המוצעות ובין אם מדובר בשילוב של כמה מהם.

 

לאחר בחירת התוכנית המנצחת, המעצב מכין את כל השירטוטים הנחוצים על מנת להעביר את התוכנית למציאות. תוכניות עבודה אלו כוללות:
תוכנית הריסה, תוכנית בניה, תוכנית חשמל ותאורה, תוכנית הנמכות תיקרה, תוכנית ריצוף, תוכנית מיזוג, תוכנית מטבח + פריסה, תוכנית שירותים ואמבטיה + פריסה ותוכנית פרטי נגרות.

התוכניות מועברות לבעלי מקצוע לתימחור העבודות ולבחירת בעל המקצוע הטוב ביותר.

איך בוחרים 
קבלן מבצע?

אמינות ואיכות.
אמינות - ניתן לבדוק על ידי המלצות מלקוחות קודמים. חשוב לוודא שהקבלן מגיע בזמן לעבודה, לא "מבריז" ושיש לו מספיק פועלים על מנת לבצע את העבודה בזמן אשר הוקצב לו. חשוב לוודא שהקבלן עובד עם חומרים איכותיים בעלי תו תקן ולא עם חיקויים זולים ולא איכותיים. כמו כן חשוב לוודא שהקבלן מבטח את עובדיו בביטוח תאונות כדי למנוע אי נעימויות בעתיד.

איכות - רצוי ללכת לראות עבודות קודמות של הקבלן. הכוונה היא ללכת פיזית ולא להסתפק בתמונות. הגימור של העבודה - "הפינישים" אלו הם הדברים אשר יבדילו עבודה איכותית ומוקפדת לעומת עבודה אשר יפה בתמונות  ונוראית במציאות.
מסרנו את התוכניות לתמחור קבלן או שניים, בוחרים את הטוב ביותר עבורנו ואז סוף סוף... 


יוצאים לדרך.
בהצלחה!

כותבת המאמר הינה מעצבת הפנים שלומית ונגרובר.
בקרו אותה בדף 
הפייסבוק שלה.

 

 





מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

אולם התצוגה
ראשון לציון:
כתובת: רח' אצ"ל 20
אזור התעשייה החדש,
טלפון: 03-9555051
אולם התצוגה דיזיין
סנטר בני ברק:
כתובת: קניון דיזיין סנטר, קומה 3 
רח' הלח"י 2
טלפון: 03-6162120

אולם תצוגה קרית גת:
כתובת:
 ישראל פולק 44
טלפון: 08-8588500

הנהלת פנדור
ראשון לציון:
כתובת: רח' אצ"ל 20
אזור התעשייה החדש
טלפון: 03-9555000

אולם התצוגה נתניה:
כתובת: מתחם הום דיזיין,
הגביש 10, א.ת פולג
טלפון: 09-7414471

מכירות לקבלנים וסוחרים
office@pandoor.co.il
פקס: 03-9617446